Donald Trump Presiden Amerika Syarikat 2016


11 September 2016, telah diumumkan kepada satu dunia, presiden Amerika Syarikat terkini ialah Donald Trump bagi menggantikan presiden lama iaitu Barrack Obama.

Donald Trump telah memenangi pilhanraya presiden dengan undian 276 berbanding lawannya Hillary Clinton yang memperoleh 218 undi.


Sekiranya Hillary Clinton memenangi kerusi presiden, maka Hillary Clinton akan menjadi presiden pertama wanita di Amerika Syarikat. Namun nasib tidak menyebelahinya, Donald Trump telah memenangi undian hampir semua kawasan penting di Amerika iaitu Florida,North Carolina dan Ohio.  Mengikut sejarah dunia, Donald Trump adalah presiden paling tua yang pernah dipilih oleh rakyat iaitu berumur 70 tahun ketika dilantik menjadi presiden.

Donald Trump adalah calon dari parti republican, dan semua tentunya tertanya-tanya adakah Donald Trump sebagai presiden Amerika 2016 akan lebih kejam daripada presiden-presiden Amerika sebelum ini??? Pastinya ya, presiden Amerika 2016 ini terang-terangan adalah seorang yang ANTI MUSLIM di dunia.

Sama-samalah kita berdoa agar keamanan Islam akan terpelihara. Aamiin.